tirsdag 16. desember 2008

Julemat

I dag har jeg hatt siste dag på jobb før jul her på Mamut. Lunsjen var ribbe, surkål, medisterkaker, medisterpølser +++ Men jeg spiste ikke dette...dette er jo ikke julemat for meg. Men hva spiser så jeg på juleaften?
  • Helstekt and fylt med epler og svisker
  • Kokte poteter
  • Franske poteter - dette kan man faktisk kjøpe i butikken i Danmark, men i praksis er det bare salte potetgull varmet i ovnen
  • "Brunede kartofler" - dette er sukkerglasserte små poteter. De små potetene kan man kjøpe på glass i Danmark eller Sverige.
  • Rødkål - mammas hjemmelagde
  • Brun saus - pappas hjemmelagde


Til dessert derimot spiser jeg noe som heter Risalamande. Dette er riskrem med hakka mandler i pluss en hel mandel. Den som får mandelen får som vanlig mandelgave. I vår familie er det en tradisjon at mandelgaven er julepynt som jeg har kjøpt:)


Nammmm...nå ble jeg sulten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar